Wie Loverdose al een tijdje volgt leest regelmatig terug dat ik graag een gezond, slank en fit lijf wil krijgen. Oh ja, en het liefst zonder er iets voor te doen :-). Zo’n 12 jaar geleden woog ik zo’n 25 kilo meer dan nu (ik was huge) en viel met de Weight Watchers al die kilo’s af. Maar op een of andere manier zie ik in de spiegel nog heel vaak Chubby Mandy. Natuurlijk zie ik ook wel het verschil tussen maat 38/40 en maat 44 (of de horror maat (!) maar tussen m’n oren zit nog steeds een boel chubbiness.

Tijdens de zwangerschap van Duncan kwam ik maar krap 8 kilo aan. Dit door de combinatie van weinig eetlust en de wil om niet na het baren Chubby Mandy weer tegen te komen. Na de bevalling van Duncan woog ik al snel door alle stress ruim 7 kilo minder dan voor de zwangerschap. Ik kreeg continue commentaar dat ik er niet goed uitzag en dat ik weer gewoon moest gaan eten. In tegenstelling tot heel veel mensen zorgt extreme stress er bij mij voor dat ik niet meer kan eten. Leuk zou je denken maar echt gezond is het natuurlijk niet. Langzaamaan trok de stress weg en kon ik weer normaal eten. Hoewel ik nu schipper tussen maat 38 en maat 40 blijft toch de wens om fitter, strakker en gezonder te worden. Als dit gepaard gaat met een mindere kledingmaat is dat mooi meegenomen maar echt noodzakelijk is het niet. Ik heb nou eenmaal rondingen geërfd van m’n moeder en oma en die wil ik ook helemaal niet kwijt raken. Ik wil wel graag een lijf waar ik me (nog) lekkerder in voel en zonder me opgelaten te voelen op het strand liggen.

Ik schrijf hier best regelmatig over en dat zorgde ervoor dat ik in contact kwam met een personal trainer. Hij vond het wel een uitdaging om met mij aan de slag te gaan. We hebben een uitgebreid intakegesprek gevoerd om erachter te komen wat mijn doelen zijn en hoe ik het trainingsproces voor me zag. Bijna een maand geleden deed ik de eerste fittest. Het was natuurlijk de allerwarmste dag van juni (en zoveel hadden we er niet) en aan het einde van de dag spraken we af bij een recreatieplas. Buiten sporten, ik had er altijd zo m’n twijfels over want ik heb echt een pokkenhekel aan regen. Maar tot nu toe hebben we slechts een keer wat regen gehad! We starten met het leukste gedeelte van dit hele traject, het wegen en meten. Hup, de weegschaal op en met de billen bloot. Nadat deze kwelling voorbij was gingen we verder met de fittest. Na een goede uitleg over de juiste uitvoering, de werking van m’n lichaam en een flinke warming-up was het de bedoeling dat ik op tijd een aantal oefeningen zou uitvoeren om te kijken hoe erg het met mij gesteld was op de schaal van lichamelijke verloedering. Ik werkte me uit de naad op de burpees (hel), squats (ja, kom maar omhoog billen) en push-ups (zo’n erge hekel aan!). En wonder boven wonder was het nog niet heel erg slecht gesteld met me! Met een hoofd als een tomaat (ken je dat Snapchat-filter? Dat is er niks bij!) reed ik naar huis. Vol verwachting van de spierpijn die ik de volgende ochtend zou voelen maar ook vol trots dat ik hier aan begonnen was. De komende maanden ga ik 2 keer per week met de trainer aan de slag en is het de bedoeling dat ik zelf ook nog 1 keer per week ga hardlopen. Oh ja, en wat oefeningen thuis. Tja, als je het dan doet, doe het dan goed!

Ik ga jullie de komende periode laten meegenieten, ja dat is het toch als je zelf op de bank met een Cornetto kan lezen over iemand anders z’n helse work-out, met mijn ‘road to fit’. Of ik de voor- en na-foto durf te laten zien over een tijdje ligt er helemaal aan of ik jullie een Khloe-Revenge-body kan laten zien 😉

Hoe zorg jij dat je fit blijft?